Home › Forums › Občianske právo › Výživné
| Author | Posts |
|---|---|
| Author | Posts |
| 26. Január 2012 at 20:52 #4241 | |
|
petronela127 |
Som študentkou druhého ročníka bc. štúdia na vš a mám maloletého brata. Moji rodičia sú v rozvodovom konaní, kde sa budú súdiť aj o to, kto si ho vezme do osobnej starostlivosti (žiada o to matka). Chcela by som sa spýtať, či aj ja pripadnem do osobnej starostlivosti niektorého z rodičov (v mojom prípade by ma do osobnej starostlivosti chcela matka). Ak nie, mám si podať žiadosť o výživné u oboch rodičov? Môžem sa uchádzať o výživné vo výške 100 € u oboch rodičov alebo to závisí od výšky ich mzdy? Taktiež by som chcela vedieť, či mám po rozvode nárok na sociálne štipendium a približne v akej výške. Po rozvode chcú moji rodičia naďalej zdieľať spoločnú domácnosť. Ak sa rozhodnú dom predať a bývať oddelene, je možné že po preukázaní nedostatočnej starostlivosti o maloletého v dôsledku časového vyťaženia v práci môže pripadnúť automaticky starostlivosť na druhého rodiča alebo je potrebné opäť súdne konanie? Moji rodičia majú celkom harmonický vzťah, z ktorého vraj vyprchala láska, a myslím že na starostlivosti o maloletého brata by sa vedeli dohodnúť aj mimosúdnou cestou. Čo všetko je ešte potrebné po rozvode vybaviť, čo sa týka mňa ako plnoletého dieťaťa? Ďakujem za odpoveď. |
| 4. Február 2012 at 05:55 #4250 | |
|
Bipod |
Plnoletí sú spravidla svojprávni, netreba ich zverovať do starostlivosti. Študentka denného štúdia do určeného veku má právo na zaopatrenie od svojich rodičov, po rozvode rovnako od otca ako aj od matky; ak to nie je splnené, možno sa aj súdne domáhať splnenia v chýbajúcom rozsahu. Neposudzujú sa len peniaze. Pre prípad predaja domu by pre vás bolo vhodné, aby ste tam mali trvalý pobyt a nebývali reálne inde (nie je reč o prípadnom prechodnom pobyte v mieste školy počas vyučovania). |
| 10. Marec 2012 at 17:52 #4309 | |
|
anna sidivarova |
Prosím o radu. |
| 24. Marec 2012 at 09:18 #4311 | |
|
Dana |